SEO
SEO

Pozycjonowanie stron internetowych – sprawdzona droga, prowadząca do grona odbiorców

W dobie Internetu i urządzeń mobilnych nie sposób jest nie skorzystać z sieci. Szczególnie gdy poszukujemy informacji, jest to cenne udogodnienie, pozwalające w krótkim czasie na znalezienie satysfakcjonującej odpowiedzi. Mowa oczywiście o wyszukiwarce i jeśli zależy nam na tym, aby pokazać się światu, to usługi firm SEO są do dyspozycji.

Wedle aktualnych danych, z samej wyszukiwarki internetowej korzysta blisko 97% internautów. Jest tak głównie za sprawą smartfonów, których nie trudno dostrzec w rękach niemal każdego pasażera tramwaju czy w innych miejscach publicznych. Dostęp do tak cennego źródła wiedzy w zasięgu ręki powoduje, że wyszukiwarka Google jest doskonałą encyklopedią, która prowadzi użytkowników niemal na każdym stopniu. Osoby posiadające swoją firmę lub też jednoosobową działalność mogą znaleźć w niej doskonały sposób na rozwinięcie swojego biznesu. W wyniku pozycjonowania strony internetowej konkretnej marki można postawić wyraźny krok do przodu, zyskując nie tylko klientów, ale także kontakty ze sponsorami, kontrahentami i innymi interesariuszami naszej usługi, którzy mogą wpłynąć pozytywnie na rozwój działalności. Jak SEO może się do tego przyczynić?

Jakie elementy składają się na pozycjonowanie stron?

Choć perspektywa bycia w wyszukiwarce w TOP10 brzmi kusząco, trzeba pamiętać, że proces pozycjonowania stron jest bardzo złożony, na który wpływa wiele czynników. Indywidualny charakter pozycjonowanej witryny, a także wiele etapów, które będą rozłożone odpowiednio w czasie, mogą przełożyć się na szybki sukces. Proces zwiększenia pozycji strony zależy jednak od podjęcia następujących działań:

  1. Dobór fraz kluczowych

Pierwszym elementem, na którym tak naprawdę opiera się cały przebieg wzrastania pozycji, jest wybór słów kluczowych. Jeśli klient chce, aby jego witryna była jak najlepiej widoczna np. na 1 stronie wyszukiwarki musi się opierać na frazach, które wpisywane są przez internautów. Zgodność z ich oczekiwaniami to istotny grunt do podjęcia dalszych czynności. Kontaktując się z doradcą SEO, będzie można wyznaczyć odpowiednie frazy kluczowe dla poszczególnych podstron klienta, przeprowadzając jednocześnie też wnikliwą analizę konkurencji. Wszystko po to, by stworzyć najlepszy pakiet keywords.

  1. Przeprowadzenie audytu SEO

Początek samego procesu jest uzależniony od tego, jakie będą wyniki audytu portalu. Nie tylko związane ściśle z wyborem fraz, ale też dotyczące materiałów i treści, jakie się na nim znajdują, a także kwestii technicznych czy są zgodne z algorytmami Google oraz wiele więcej. Wnioski i obserwacje przydadzą się przy kształtowaniu właściwej strategii. W efekcie prawidłowo wyznaczone kroki sprawią, że nie będzie trzeba wracać do samego początku i tworzyć całego procesu od nowa.

  1. Tworzenie contentu na stronie

Jedną z podstawowych czynności, jakie są wykonywane w ramach pozycjonowania strony, jest budowanie content marketingu na witrynie. Jest to realizowane zazwyczaj za pośrednictwem copywriterów, którzy pisząc opisy adekwatne do prowadzonej działalności klienta, włączają do treści frazy kluczowe. Ich odpowiednie rozmieszczenie z pewnością przyczyni się do wystawienia lepszej oceny przez Google, postrzegając poszczególne strony jako wartościowe merytorycznie i spójne tematycznie. Ponadto jest to przemyślany etap, w którym przykłada się wagę też na sam wygląd strony oraz inne elementy, które mogą bardziej przykuć wzrok internauty, a także wpłynąć na jeszcze lepszy wizerunek firmy.

  1. Optymalizacja strony oraz monitoring i raportowanie o błędach

W zależności od tego, jakie będą rezultaty wykonanego audytu strony, ustala się działania wchodzące w zakres optymalizacji witryny, a więc czynności cykliczne, dotyczące wspomnianego zamieszczania treści oraz uzupełniania ich o frazy kluczowe. Zazwyczaj uwzględnia się w tym etapie też wszelkie kwestie techniczne, które wymagają naprawy.

  1. Link-building

Pozycjonowanie strony nie koncentruje się wyłącznie na treści i contencie. Tworząc portal, można łatwo zbudować sieć powiązań i odnośników, które razem przełożą się na jeszcze większą pozycję witryny. Link-building, o którym mowa to nic innego jak budowanie profilu linkowego, na który składają się zarówno linki działające wewnątrz strony, jak również te z zewnątrz. Przekierowania z innych stron, a więc zawieranie ich we wpisach, artykułach, wypowiedziach na forum itp. wpłynie w dużym stopniu na rozpoznawalność strony i jej zasięg.

Czy pozycjonowanie stron to coś dla mnie?

Zastanów się, czy pozycjonowanie stron internetowych to rozwiązanie dla twojej działalności. Należy na pewno do działań, które wpłyną na rozpoznawalność marki, a więc też lepszy rozgłos. W dobie Internetu taki krok może być postrzegany wręcz jako fundamentalny, jeśli chcemy dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Prowadzenie autorskiego bloga, sklepu internetowego, jak i inne formy działalności internetowej korzystają na co dzień z tego rodzaju specjalistycznych usług.